TASAM Başkanı Sayın Süleyman Şensoy ile Başkan Danışmanı Büyükelçi (E) Prof. Dr. Ali Engin Oba 5-8 Ekim tarihleri arasında Hartum’da temaslarda bulunmuşlardır. Bu çerçevede Dışişleri Bakanlığı Müsteşarı Büyükelçi Rahamatallah Osman, Uluslararası İşbirliği Bakan Yardımcısı Yahya, Sudan Stratejik Araştırma Enstitüsü Başkanı S. El Khatib, Maliye Bakanlığı Müsteşarı Mustafa Yusuf Holi ile görüşülmüş, Sudan İşadamları Federasyonu, Sudan Yüksek Güvelik Akademisi Bakanlığı ile Sudan Medya Merkezi ziyaret edilmiş, 7. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi’nin yapılacağı Dostluk (Friendship hall) Toplantı Merkezinde incelemelerde bulunmuşlardır. Türkiye Cumhuriyeti Hartum Büyükelçisi Büyükelçi Sayın Erdoğan KÖK seyahatin başarı ile tamamlanabilmesi adına yüksek ilgi ve desteğini tüm temaslar boyunca içtenlikle sürdürmüştür.
Yapılan görüşmeler sonucunda 7. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi’nin 18-19 Ocak 2012 tarihinde yapılması, ayrıca, USTKİP (Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları Kalkınma ve İşbirliği Platformu) Komisyon Toplantıları'nın üçüncüsü ile ilk Türkiye - Sudan Yuvarlak Masa Toplantısıı'nın Kongre ile eş zamanlı düzenlenmesi kararlaştırılmıştır.
Sudan tarafı bu kongrenin Hartum’da yapılacak olmasının, Türk - Sudan ve Sudan - Afrika ilişkilerine önemli katkıları olacağını ifade etmiş ve bu toplantının Hartum’da gerçekleşmesini kabul etmesinden dolayı TASAM’a teşekkürlerini sunmuştur.
TASAM heyetinin ziyareti sırasında görüştüğü Yüksek Güvenlik Akademisi Başkanlığı’nın talebi çerçevesinde 26 Kasım - 3 Aralık 2011 tarihleri arasında 26 Sudanlı katılımcıya İstanbul’da TASAM tarafından bir stratejik vizyon geliştirme programı düzenlenmesi kararlaştırılmıştır. Söz konusu akademi, Sudan devlet kurumlarında üst düzey mevkilerde bulunan kişilere stratejik alanda çeşitli eğitim ve kurslar düzenlemektedir. İstanbul programına katılacak olanların general rütbesine terfi için akademiye devam eden albay rütbeli ordu mensupları oldukları öğrenilmiştir.
Ziyaret sırasında TASAM heyeti, Pan-Afrika adlı Sudanlı İşadamları tarafından oluşturulan ve çeşitli hayır işleriyle uğraşan grubun başkanı Doktor El-Gaysuni Nour ile de görüşmüştür.
Ziyaret sırasında ayrıca, Sudan Medya Merkezi Genel Müdürü Abdurrahman İbrahim Abdullah’la da görüşülmüş, Kongre'nin medyaya yansıtılması konularında görüş alışverişinde bulunulmuştur.“